ویار حاملگی را با عسل طبیعی برطرف کنید

 

مصرف عسل طبیعی در دوران بارداری چه به صورت خوراکی و چه به صورت تزریقی خواص فوق العاده ای برای بانوی باردار به همراه دارد. با این حال بهتر است نظر پزشک نیز در این زمینه پرسیده شده و بر اساس دوز پیشنهادی پزشک یا طبیب طب سنتی عسل مصرف شود.


ویار حاملگی یکی از اجزاء همیشگی دوران حاملگی برای بانوان است. ممکن است برخی بانوان تجربیات سخت تر و برخی تجربیات ساده تری از ویار داشته باشند. این ویار ممکن است ولع به خوردن باشد یا ایجاد استفراغ و تهوع به دلیل دیدن یا بوییدن چیزی! حتی ممکن است در برخی مواد هیچ عامل مشخصی برای این حالات وجود نداشته باشد.

برطرف کردن بسیاری از مشکلاتی که ویار حاملگی به همراه خود می آورد، موضوع بسیار مهمی است که بانوان باردار یا همسر و اطرفیان او باید با دقت دنبال کنند. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای بانوی باردار یا جنین به وجود آید.

یکی از مواد طبیعی که می تواند به رفع ویار دوران حاملگی کمک کند، عسل طبیعی است. عسل طبیعی به عنوان یک ماده موثر برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. هرچند بسیاری از ما از عسل به عنوان جایگزینی برای شکر استفاده می کنیم؛ اما خواص فوق العاده این ماده طبیعی بسیار زیاد و شگفت انگیز است.

عسل طبیعی چطور به برطرف کردن ویار حاملگی کمک می کند؟
یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما نیز وجود داشته باشد این است که چرا به عسل طبیعی پناه ببریم و از آن برای برطرف کردن ویار استفاده کنیم؟ چه ویژگی مشخصی در عسل طبیعی وجود دارد که می تواند به برطرف کردن ویار کمک کند؟

شاید بد نباشد قبل از اینکه علت تاثیر عسل برای برطرف شدن ویار در بانوان را مورد بررسی قرار دهیم، علت ویار به ویژه ویار منجر به تهوع در دوران بارداری را به طور خلاصه مورد بررسی قرار دهیم. این عارضه یکی از عارضه و خاطرات بد دوران بارداری است که حتی ممکن است با درد همراه بوده و بانوی باردار را راهی بیمارستان کند.

در ویارهای شدید منجر به بارداری، مشاهده شده که علت اصلی بروز ویار، نوسان و اختلال شدید در متابولیسم مواد قندی در بدن بانوی باردار است. یعنی بانوانی که دچار چنین اختلالاتی می شوند به احتمال زیاد با ویارهای منجر به تهوع مواجه خواهند شد. البته نیازی به نگرانی نیست! تحقیقات نشان داده اگر سرم محلول قندی یا عسلی به بانوان باردار تزرق شود، مشکل تهوع در زمان بارداری برطرف خواهد شد.عسل یک ماده قندی است که در ان دو قند مهم گلوکز و فروکتوز وجود دارند. این قندها اهمیت بسیار زیادی برای تنظیم متابولیسم بدن بانوان خواهند داشت. در نتیجه می توانند به برطرف شدن مشکل تهوع در دوران بارداری کمک کنند.

مطالعات در این زمینه چه می گویند؟
تحقیقاتی زیادی در این زمینه به عمل آمده تا نتایج دقیق تری در مورد نقش عسل طبیعی در درمان ویار منتهی به تهوع در بانوان باردار به دست آید. در یکی از این تحقیقات دکتر ملکیین Melcain از روش تزریقی عسل طبیعی برای تحقیق استفاده کرد. در این مطالعه، محلول عسلی با فرمولاسیونی خاصی به بدن بانوان تزریق شد. این تزریق از نوع وریدی بود. نتایج نشان داد که با 2 الی 3 بار تزریق در فاصله های زمانی مشخص، مشکل ویار و تهوع زنان باردار کاهش پیدا کرد.

محقق دیگری به نام دکتر مینک Mink در مطالعه ای موردی با تزریق محلول آمپلیتول به جداره های رحم، نتایج بهتری به دست آورد. با این حال به نظر می رسد در برخی بانوان تزریق عسل هیچ گونه تاثیری نداشته باشد. در نتیجه اگر با سه بار تزریق نتیجه ای مشاهده نشد، روند تزریق عسل برای برطرف کردن ویار بانوان متوقف می شود.

البته همه مطالعات در مورد تزریق عسل طبیعی نبوده است. دکتر عبدالفتاح که یک پزشک عرب زبان است، از تاثیر عسل طبیعی به صورت خوراکی بر روی کاهش میزان تهوع در دوران بارداری سخن می گوید. او یک تحقیق بر روی 29 زن باردار انجام داده که مشکلات مختلفی مثل فشار خون بالا، ورم پا، اکلامپسیا و.. داشته اند. در این مطالعه هر بانوی باردار باید روزانه 3 قاشق مرباخوری عسل طبیعی میل می کرد. در هر وعده غذایی 1 قاشق؛ قبل از صبحانه و بعد از نهار و شام!

مطالعات دکتر عبدالفتاح نشان داد که از بین این 20 بیمار، 15 بیمار بین 1 الی 3 هفته بهبود پیدا کردند. بعد از گذشت 3 هفته 5 بیمار از این مجموعه بهبودی را مشاهده نکردند. در اینجا به رژیم غذایی آنها گرده گل نیز اضافه شد که هر 5 بانوی باردار پس از چند روز بهبود پیدا کردند. این تحقق یکی از تحقیقات جالب در مورد اثرگذاری عسل و گرده گل بر روی بیماری های مختلف زنان باردار از جمله ویار و تهوع بوده است.

یک نکته متفرقه که بد نیست در مورد تاثیر عسل طبیعی بر روی زایمان نیز بدانید این است که تحقیقات نشان داده تزریق وریدی عسل طبیعی به الیاف عضلانی رحم می تواند به زایمان آسان تر بانوان کمک کند. کافی است عسل طبیعی وارد قسمت های اطراف رحم شود تا انقباض و انبساط رحم ساده تر شده و در نتیجه زایمان طبیعی ساده تر و با درد کمتری انجام پذیرد. در این زمینه حتی مصرف خرما و عسل نیز می تواند موثر بوده و به زایمان آسان و بدون درد کمک کند.

آیا عسل برای بانوان باردار خطر دارد؟
یکی از شایعاتی که در مورد عسل طبیعی وجود دارد، همین شایعه است. عسل طبیعی ممکن است باعث سقط شده یا جان مادر را به خطر بیاندازد. هرچند هیچ تحقیق علمی در این زمینه به اثبات نرسیده که عسل طبیعی می تواند بر روی مادر و جنین نقش منفی داشته باشد، اما به طور کلی بهتر است مراقب آلودگی های دارویی احتمالی موجود در عسل طبیعی باشید.

در واقع هرچه در خرید عسل برای زنان باردار وسواس بیشتری به کار بسته شود، بهتر است. تا جای ممکن خرید عسل را از مراکز معتبر انجام دهید و به سراغ برندهایی بروید که از طبیعی و ارگانیک بودن عسل اطمینان دارید. با این حال، توصیه می کنیم برای مصرف عسل طبیعی در دوران بارداری حتما با پزشک معالج خود مشورت های لازم را به عمل آورید.

مصرف عسل طبیعی در دوران بارداری چه به صورت خوراکی و چه به صورت تزریقی خواص فوق العاده ای برای بانوی باردار به همراه دارد. با این حال بهتر است نظر پزشک نیز در این زمینه پرسیده شده و بر اساس دوز پیشنهادی پزشک یا طبیب طب سنتی، عسل مصرف شود. به ویژه اگر قصد دارید ویارهای منتهی به تهوع را درمان کنید، عسل طبیعی گزینه خوبی برای شما خواهد بود.